|
|
Technical parameters
Manufacturer: | Leoš Svoboda - LS model |
|
Wingspan: | 2200 mm |
|
Engine: | Axi 2217/16 |
Category: | Glider / Sailplane |
|
Length: | 1140 mm |
|
Propeller: | 12x6", 13x 6,5" |
Drive type: | Electric |
|
Weight: | 780 g |
|
Servos: | 3x GWS Naro F, 1x HS-65HB |
Material: | Other material |
|
Wing area: | 33 dm2 |
|
Electronics: | Regulator 25A Jeti, Duplex R6 |
|
| |
Wing loading: |
23.64 g/dm2 |
|
Battery: | 2s Lipol 1800 mAh |
Description
Leoš Svoboda zveřejnil nové modely pro sezónu 2010 - mezi nimi byl i Etalon. Koukal jsem na něj, moc se mi líbil, i cena byla přijatelná. Když jsem zjistil, že Etalon budou kupovat i Vigo a Abu (ale ve zvětšené variantě), tak jsem si řekl, proč ne a model objednal.
Za měsíc jsem si celý natěšený jel pro ARF verzi. V ARF je model připravený pro zástavbu elektroniky, tj. křídlo je nalakované a svrtané s trupem, je zalepená přepážka motoru, ocasní trubka a plochy jsou také připravené. Pro snažší přepravu jsem si nechal udělat oddělávací výškovku, takže model celý složím do krabice a netrpí tak při převozech. Model jsem nechal doplnit o klapku, která je ovládaná jedním servem. Všechno bylo od p. Svobody připraveno velice precizně a přesně, sám bych to lépe neudělal.
Pro dokončení modelu je třeba vydlabat polystyren z předpřipravených otvorů v křídlech a udělat jeden nový otvor pro servo klapky. Osobně jsem ještě vylaminoval lože pro serva, ale to bylo "pro pocit". V křídle je předpřipravený otvor na protažení servokabelu, použil jsem 60cm prodlužky. Pro dokončení křídla zbývalo vrtnout a zalepit (5 minutovým epoxidem) páky do křidélek a klapky, připravit a zalepit serva tavnou pistolí, naměřit táhla a přilepit kryty serv. Pro servo výškovky je v krabici připravený kousek překližky, do kterého jsem udělal otvor pro servo a zalepil ho do trupu.
Motor je Axi 2217/16, který poskytuje modelu slušné stoupání a vešel se do trupu bez jakékoli úpravy (průměr motoru je 28mm). Jako pohonný pack je v modelu dvoučlánek lipo 1800mAh, motoru je s rezervou 5 minut. Těžiště mám 62 mm od náběžné hrany, když bylo dál tak se mi model nezdál stabilní.
|
Rating: 3.63/5 (8 votes)
|
Rate model: You must be logged for model rating. |
|
Veľmi podarený model. Oceňujem tú klapku a hlavne odnímateľnú výškovku, ja som ju na Relaxe minimálne dvakrát lepil. Prvé poškodenie nastalo hneď pri nakladaní do auta ešte v Lovosicích u Leoša S. :-) Ak by som dnes vyberal model podobnej veľkosti, toto je hlavný favorit. No ale do konca týždňa by mal byť doma Elipsoid, tak sa pustím do stavby a důfam, že čoskoro sa ukážem aj na letisku.
| |
Díky díky :) zatím mám nalítáno jen asi hodinu a půl, klapka je super, přistání na bod je díky ní realitou. Za tu hodinu a půl jsem 2x chytil termiku, kdy jsem začal ve 100m, skončil něco kolem 240m, takže paráda a velká spokojenost. Už aby ses taky ukázal, nebo nám pošli fotku ať víme jak vypadáš :)
| |
Ahoj, uz se tesim az si v Dehtarech zalitame ve trech Etalonech :-)
Vigo uz ho ma taky skoro hotovyho, jen ja zatim teprve shromazduju vybavu. Ale moc se na to ero tesim, doufam ze to bude litat skvele, jinak prestanu chvalit L.S.models :-)
| |
Krasavec, blahopřeji k úspěšnému záletu :-) Momentálně mám připraveno na zálet a čekám od Neděle na počasí. Laťku očekávání jsi svým komentářem nasadil opravdu vysoko a doufám, že i mnou upravovaná konstrukce bude stejně létavá.
| | |