Po prodeji Pegase jsem zjistil, že nemám žádný termický stroj. Zrovna v té době Leoš Svoboda zveřejnil nové modely pro sezónu 2010 - mezi nimi byl i Etalon. Koukal jsem na něj, moc se mi líbil, i cena byla přijatelná. Když jsem zjistil, že Etalon budou kupovat i Vigo a Abu (ale ve zvětšené variantě), tak jsem si řekl, proč ne a model objednal.
Za měsíc jsem si celý natěšený jel pro ARF verzi. V ARF je model připravený pro zástavbu elektroniky, tj. křídlo je nalakované a svrtané s trupem, je zalepená přepážka motoru, ocasní trubka a plochy jsou také připravené. Pro snažší přepravu jsem si nechal udělat oddělávací výškovku, takže model celý složím do krabice a netrpí tak při převozech. Model jsem nechal doplnit o klapku, která je ovládaná jedním servem. Všechno bylo od p. Svobody připraveno velice precizně a přesně, sám bych to lépe neudělal.
Pro dokončení modelu je třeba vydlabat polystyren z předpřipravených otvorů v křídlech a udělat jeden nový otvor pro servo klapky. Osobně jsem ještě vylaminoval lože pro serva, ale to bylo "pro pocit". V křídle je předpřipravený otvor na protažení servokabelu, použil jsem 60cm prodlužky. Pro dokončení křídla zbývalo vrtnout a zalepit (5 minutovým epoxidem) páky do křidélek a klapky, připravit a zalepit serva tavnou pistolí, naměřit táhla a přilepit kryty serv. Pro servo výškovky je v krabici připravený kousek překližky, do kterého jsem udělal otvor pro servo a zalepil ho do trupu.
Motor je Axi 2217/16, který poskytuje modelu slušné stoupání a vešel se do trupu bez jakékoli úpravy (průměr motoru je 28mm). Jako pohonný pack je v modelu dvoučlánek lipo 1800mAh, motoru je s rezervou 5 minut. Těžiště mám 62 mm od náběžné hrany, když bylo dál tak se mi model nezdál stabilní.
Model byl zalétnut 8.4.2010 za velké pomoci Jirky, kterému děkuji za oměření, ovážení a kvalifikovaný odhoz :) Model je nezáludný, lítá krásně pomalu a dá se s ním díky klapce přistávat na bod. Opravdu povedený kousek!
Fotečky krasavce (tím myslím model) jsou zde
Etalon |
||||
Technicko-taktická data: | ||||
Kategorie | Větroň |
Výrobce | Leoš Svoboda - LS model |
|
Rozpětí [mm] | 2200 |
Materiál | Křídlo polystyren/dýha, trup kompozit |
|
Délka [mm] | 1140 | Pohon | Elektromotor |
|
Hmotnost [g] | 780 |
Motor | Axi 2217/16 |
|
Plocha křídla [dm2] | 33 |
Vrtule | 12x6", 13x 6,5" |
|
Plošné zatížení [g/dm2] | 23,6 |
Unašeč | 30mm kužel, kleština 36 |
|
Odběr motoru [A] | 15 |
Regulátor |
25A Jeti |
|
Příkon motoru [W] | 122 |
Napájení | 2s Lipol 1800 mAh |
|
Otáčky [ot/min] | 12000 |
Serva | 3x GWS Naro F, 1x HS-65HB |
|
Tah [g] | 890 |
Přijímač | Duplex R6 |
|
Poznámky: | Profil S 4083 mod. přepravní délka trupu 1090 krabice 114x29x8cm |
Komentářů |
|