|
Basic (Prodano) Insert date: 29.02.2008
|
Vigo  |
|
 Technical parameters
Manufacturer: | Leoš Svoboda |
|
Wingspan: | 1300 mm |
|
Engine: | AXI 2217 / 9D |
Category: | Hotliner |
|
Length: | 775 mm |
|
Propeller: | Graupner 7x4 (8mm) |
Drive type: | Electric |
|
Weight: | 776 g |
|
Servos: | HS-81 |
Material: | Foam + balsa |
|
Wing area: | 17.3 dm2 |
|
Electronics: | Assan, Dualsky 30A |
|
| |
Wing loading: |
44.86 g/dm2 |
|
Battery: | 3sA123 |
 Description
Rychlé a obratné letadlo, které při silnější termice i hezky plachtí. Zpočátku jsem měl problémy s obrovskou setrvačností modelu. Je schopen proletět 50m v 1m výšce nad letištěm. Křidélka používám jako brzdy vysouvané nahoru. V zatáčce při razantním přitažení má tendenci padat do vývrtky, ale po 360°obratu se mi sám srovnal. Trochu problém jsem měl s těžištěm a tak mi letadlo hyzdí 60g olova vytvarovaného pod trupem.
Momentálně mám objednán nový kužel s vrtulí 8x6. Příkon by měl dosahovat 200W namísto nynějších 150W.
Vrtule 8x6 stále nepodává požadovaný výkon 200W. Objednány listy 9x7, které už by 200W měly dát.
Takže s listy 9x7 a příkonem 200W létá opravdu svižně. Jsem spokojený.
EDIT 9.8.08: Poté co jsem si zalítal s bráchovou Optimou III rozhodl jsem se Basica více zatížit kvůli setrvačnosti v průletech. Abych nevozil olovo přidal jsem třetí článek. Díky těžišti jsem ale musel sundat skoro všechno olovo ze špičky. Hmotnost tedy narostla "jen" o 38g z původních 722g na 760g. Výkonu ale předpokládám zantelně víc. Při takhle malém zvýšení váhy vzroste o zhruba 1/3. Byl jsem ovšem spokojený i spůvodní dynamikou mot. letu. Pokud mě setrvačnost modelu stále neuspokojí nezbyde než přidat olovo do těžiště. Model momentálně čeká na zálet. Vrtule bude asi 7x4 s 8mm kořenem. Z otáček motoru jde opravdu strach.
Motor oměřen s vrtulí Graupner 7x4 32A na čerstvých baterkách. Výkonu nyní tedy odhadem 280W (370W/Kg) při nárůstu hmotnosti o 38g. Uvidíme jak se projeví menší vrtule a vyšší otáčky.
Edit 10.8.08: Létá to parádně. rychlost opravdu parádní :) Po posunu těžiště jsem odstranil závaží z čumáku. Pro zvýšení dynamiky zkušebně přidáno závaží 30g do těžiště. Nalepil jsem tam sucháč takže není problém závaží jakkoli měnit.
Edit 12.1.09: Model prodán. Doufám že novému majitelu bude dobře sloužit.
|
Rating: 3.83/5 (6 votes)
|
Rate model: You must be logged for model rating. |
|
Pokud ti vadi ta vyvrtka pri prudkem pritazeni, tak si trochu zmensi vychylku vyskovky. Ja to u Optimy taky resil a postupne jsem nalezl takovou vychylku, kdy to pri pritazeni nepada a presto je tam dost vychylky na utazene zatacky a premety.
| |
To závaží je fakt hrozný. Ta obježka je opravdu v tomto nevýhodná. U rotona jsem závaží zevnitř opřel o motor a bylo. Kup si nalepovací závaží na vyvažování kol od auta. Mají 2 velikosti, kostičky 2,5g a 5g na oboustrané pásce. 60g pásek stojí cca 40Kč. Zkus to nalepit dovnitř, to éro si to zaslouží. Čau
| |
Škoda, že nevyšlo to měření rychlsotních sil a místo toho jsi objímal mísu - já jsem totiž včera zjistil, že vrtule 7 x 4 je na Stingerovi nedostatečná - ve vodorovném letu už to pak nechtělo zrychlovat. A to mám 2200 kV a 4 článek (i když malých) A123... Ovšem sklopky Aeronaut už zřejmě menší nedělají, takže jedině pevnou 6 x 5 Aeronaut a nebo 6 x 5,5 APC electro.
| |
Závaží na čumáku už není. S tříčlánkem ho není třeba.
| | |