http://www.x-modely.czhttp://www.x-modely.cz
EnglishCzechGerman
Auto - MotoAirplanes
www.Astramodel.cz


 -  [mm]
 -   [g]





Pridat model
TOPlist
Basic (Prodano)
Insert date: 29.02.2008
Vigo cz
Basic  (Prodano)Basic  (Prodano)Basic  (Prodano)Basic  (Prodano)
Basic  (Prodano)

  Technical parameters

Manufacturer:Leoš Svoboda       Wingspan:1300 mm       Engine:AXI 2217 / 9D
Category:Hotliner       Length:775 mm       Propeller:Graupner 7x4 (8mm)
Drive type:Electric       Weight:776 g       Servos:HS-81
Material:  Foam + balsa       Wing area:  17.3 dm2       Electronics:  Assan, Dualsky 30A
      Wing loading:  44.86 g/dm2       Battery:   3sA123

  Description

Rychlé a obratné letadlo, které při silnější termice i hezky plachtí. Zpočátku jsem měl problémy s obrovskou setrvačností modelu. Je schopen proletět 50m v 1m výšce nad letištěm. Křidélka používám jako brzdy vysouvané nahoru. V zatáčce při razantním přitažení má tendenci padat do vývrtky, ale po 360°obratu se mi sám srovnal. Trochu problém jsem měl s těžištěm a tak mi letadlo hyzdí 60g olova vytvarovaného pod trupem.

Momentálně mám objednán nový kužel s vrtulí 8x6. Příkon by měl dosahovat 200W namísto nynějších 150W.

Vrtule 8x6 stále nepodává požadovaný výkon 200W. Objednány listy 9x7, které už by 200W měly dát.

Takže s listy 9x7 a příkonem 200W létá opravdu svižně. Jsem spokojený.

EDIT 9.8.08: Poté co jsem si zalítal s bráchovou Optimou III rozhodl jsem se Basica více zatížit kvůli setrvačnosti v průletech. Abych nevozil olovo přidal jsem třetí článek. Díky těžišti jsem ale musel sundat skoro všechno olovo ze špičky. Hmotnost tedy narostla "jen" o 38g z původních 722g na 760g. Výkonu ale předpokládám zantelně víc. Při takhle malém zvýšení váhy vzroste o zhruba 1/3. Byl jsem ovšem spokojený i spůvodní dynamikou mot. letu. Pokud mě setrvačnost modelu stále neuspokojí nezbyde než přidat olovo do těžiště. Model momentálně čeká na zálet. Vrtule bude asi 7x4 s 8mm kořenem. Z otáček motoru jde opravdu strach.

Motor oměřen s vrtulí Graupner 7x4 32A na čerstvých baterkách. Výkonu nyní tedy odhadem 280W (370W/Kg) při nárůstu hmotnosti o 38g. Uvidíme jak se projeví menší vrtule a vyšší otáčky.

Edit 10.8.08: Létá to parádně. rychlost opravdu parádní :) Po posunu těžiště jsem odstranil závaží z čumáku. Pro zvýšení dynamiky zkušebně přidáno závaží 30g do těžiště. Nalepil jsem tam sucháč takže není problém závaží jakkoli měnit.

Edit 12.1.09: Model prodán. Doufám že novému majitelu bude dobře sloužit.



Rating: 3.83/5 (6 votes)
[Back]View count: 2663 x

Rate model: You must be logged for model rating.

Comments (4):You must be logged for adding comment.
ccode Abu (01.03.2008 - 12:58) 
Pokud ti vadi ta vyvrtka pri prudkem pritazeni, tak si trochu zmensi vychylku vyskovky. Ja to u Optimy taky resil a postupne jsem nalezl takovou vychylku, kdy to pri pritazeni nepada a presto je tam dost vychylky na utazene zatacky a premety.

ccode oldik (07.06.2008 - 06:04) 
To závaží je fakt hrozný. Ta obježka je opravdu v tomto nevýhodná. U rotona jsem závaží zevnitř opřel o motor a bylo. Kup si nalepovací závaží na vyvažování kol od auta. Mají 2 velikosti, kostičky 2,5g a 5g na oboustrané pásce. 60g pásek stojí cca 40Kč. Zkus to nalepit dovnitř, to éro si to zaslouží. Čau

ccode Vzduchoplavec (29.09.2008 - 10:34) 
Škoda, že nevyšlo to měření rychlsotních sil a místo toho jsi objímal mísu - já jsem totiž včera zjistil, že vrtule 7 x 4 je na Stingerovi nedostatečná - ve vodorovném letu už to pak nechtělo zrychlovat. A to mám 2200 kV a 4 článek (i když malých) A123... Ovšem sklopky Aeronaut už zřejmě menší nedělají, takže jedině pevnou 6 x 5 Aeronaut a nebo 6 x 5,5 APC electro.

ccode Vigo (28.12.2008 - 20:15) 
Závaží na čumáku už není. S tříčlánkem ho není třeba.

(C) RC Album 2007, 2008, 2009, 2010 - All rights reserved
Version 3.30
WebZdarma.cz